close
متخصص ارتودنسی
طالبی

امروز پنجشنبه 06 تیر 1398 ميباشد.

انجمن تفریحی




طالبی


موضوع : خواص میوه و سبزی ها

طالبی

طالبی با طرفداران فراوان


طالبی میوه‌ای است تابستانی سرشار از املاح، ویتامین‌ها، فیبر و آب. خاستگاه اصلی طالبی به خوبی مشخص نیست اگر چه گفته می‌شود به هند، آفریقا و یا ایران باستان بر می‌گردد ولی از شواهد بر می‌آید كه در بسیاری از تمدن‌های باستانی به عنوان میوه‌ای لذت بخش از آن یاد می‌شده است.

 

آنچه كاملاً مشخص است این است كه تا اواخر قرن نوزدهم از آن استفاده تجاری نمی‌شده است. ولی امروزه در بسیاری از مناطق جهان كشت می‌شود و تجارت آن رونق خوبی دارد.

فواید طالبی

بهتر ببینیم!

طالبی سرشار از پیش ساز ویتامین آ است. این پیش ویتامین كه بتا كاروتن نام دارد در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود. پس با خوردن طالبی با یك تیر دو نشان می‌زنیم. هم از فواید بتا كاروتن كه یك آنتی اكسیدان است بهره می‌بریم و هم ویتامین آ مورد نیاز بدن را تأمین می‌كنیم.

یك لیوان طالبی 56 كیلو كالری دارد ولی 103.2 درصد از نیاز روزانه ی ویتامین آ ما را تأمین می‌كند، بله تمام نیاز روزانه ویتامین آ را! و همه می‌دانیم مهم‌ترین ویتامین موثر در بینایی ویتامین است. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم: طالبی بخوریم تا بهتر ببنیم!

ایمن بمانیم!

طالبی منبع بسیار خوبی از ویتامین ث نیز می‌باشد. ویتامین آ و بتا كاروتن از ویتامین‌ها و آنتی اكسیدان های محلول در چربی بودند و ویتامین ث از آنتی اكسیدان ها و ویتامین‌های محلول در آب است. پس با حضور این آنتی اكسیدان ها، طالبی ما را در مقابل خطر رادیكال‌های آزاد محافظت می‌كند.

از طرفی دیگر ویتامین ث یك ماده حیاتی برای عملكرد سیستم ایمنی است. ویتامین ث سلول‌های سفید را در مقابل عفونت فعال می‌كند. یك لیوان طالبی 112.5 درصد از نیاز روزانه به آنتی اكسیدان ها را تأمین می‌كند.

پر انرژی بمانیم!

از طرفی طالبی منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ب 6، فیبر غذایی، فولات و ویتامین ب 3 می‌باشد. همراه شدن فیبر با ویتامین‌های گروه ب، طالبی را به میوه‌ای عالی برای تأمین تولید انرژی حاصل از متابولیسم كربوهیدرات و حفظ قند خوندر حد مطلوب تبدیل كرده است.

ویتامین‌های گروه ب برای رهایی انرژی از كربوهیدرات در سلول‌ها ضروری است؛ و فیبر غذایی نیز به تحویل تدریجی قند موجود در طالبی به جریان خون بسیار كمك می‌كند.

برای این كه بهترین استفاده را از آنتی اكسیدان های موجود در طالبی ببریم، بهتر است سعی كنیم طالبی رسیده انتخاب كنیم.

و اما چند نكته در انتخاب طالبی مناسب

طالبی

یكی این كه وقتی در دست می‌گیریم از سایزش سنگین‌تر به نظر بیابد، پوسته‌اش نرم نباشد و صدایی كه در اثر ضربه به آن می‌آید، مانند صدای خالی بودن باشد.

مهم‌تر از همه این كه بوی آن به راحتی به مشام برسد.

خواص مفید و تغذیه‌ای طالبی تا 6 روز حفظ می‌شود.


خواص طالبی به اختصار

* ممانعت از نفروپاتی دیابتی

* ممانعت از سرطان

* جلوگیری از بیماری‌های قلب و عروق

* اثرات ضد التهابی

* بهبود سیستم ایمنی و مقاومت در مقابل عفونت‌ها

* تأمین آب مورد نیاز بدن و حفظ انرژی


منبع:تبیان



بازديد : 301
نويسنده:







سه شنبه 28 / 09 / 1391 ساعت:
مطالب تصادفي
مطالب پربازديد
بخش نظرات اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

اطلاعات کاربري


    عضو شويد

    نام کاربری :
    رمز عبور :

    فراموشي رمز عبور؟

آخرين مطالب انجمن

2214 180 764 164 890 2,948 44,715 178,379 1,746,981